Älskade mat



Många tror att bara för att man äter "healthy" så äter man ett äpple om dagen och hatar mat, och det är så sjukt osant! Jag älskar verkligen älskar mat. Oj va fet man låter men ändå, vem gör inte det? I alla fall, när jag började bry mig om att äta för att må bra, så hade jag ingen aning om vad jag skulle äta. Så till er som också vill tänka mer. Så har jag some tips. 
 
Bär bär bär, visst det finns fruktsocker men så mycket bättre med en skål bär/frukt och lite yoghurt än lördagsgodis! Så byt ut eftermätten mot ett äpple med kanel på! 
 
Gröt, Gott och så står man sig länge! Bra om du som oss har världens sämsta skolmat.. Antingen gör du egen havregröt vilket är gott. Eller om du är lat, så kan du köpa Paulins gröt. Toppa med bär! 
 
Chips sugen? Relaax det är ok! Dessa har endast 8 % fett och väldigt få kalorier. Njut av lagom många! 
 
Te som smakar muffins, kan det bli bättre? Haha. 
 
Andra tips: 
Granola, jordnötsmör med 99,3 % jordnötter, avocado, naturell yoghurt, lax, linfrön, sallad i määngdeeer, qinoua, kyckling, bananpannkaka, krydda yoghurten med kanel eller kardemumma, wokade grönsaker och sista och nästan bästa: 70 % (eller högre) mörkchoklad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback