ADVENTS KALENDER - LUCKA TVÅ

I lucka nummer två ska ni få lite design tips! Som är enkla att sedan själv sätta in.
 
Tips: Få snö på bloggen som jag! Du behöver bara kopiera den feta texten och lägga in den under <head> i kodmallen.
 
<script type="text/javascript">
Width =1000; // ange bredden på sidan som ska snöas in...
Height =2000; // ange höjden på sidan som ska snöas in...
Count = 28; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal!
MaxStep=3; // max steg i rörelsen
MinStep=1; // min steg i rörelsen
MaxFlake=12; // max storlek på snöflinga
MinFlake=4; // min storlek på snöflinga
 
PosX = new Array();
PosY = new Array();
StepX = new Array();
StepY = new Array();
StarSize=new Array();
 
for (i = 0; i < Count; i++) {
PosX[i] = Math.random()*Width;
PosY[i] = Math.random()*Height;
StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep;
StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep;
StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake;
 
document.write("<div id='Obj" + i + "' style='position:absolute; left:0px; top:-20px; z-index:10000; visibility:hidden; color:#fff; font-weight:normal; font-family:Verdana; font-size:"+StarSize[i]+"pt'>❅</div>");
}
 
function animate() {
for (i = 0; i < Count; i++) {
PosY[i] += StepY[i];
PosX[i] += StepX[i];
 
document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible";
if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås
PosX[i] = Math.random()*Width; ///2
PosY[i] = -20;
StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep;
StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep;
}
 
document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px";
document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px";
}
setTimeout("animate()", 50);// hastighet
}
 
setTimeout("animate()", 1000);
 
Tips 2 : Jag delar nu ut min snöiga och vintriga bakgrunds kod! Du får alltså ta den och använda den på din blogg. Skulle va supersnällt om ni kommenterar med er blogg så att jag kan se om ni har lånat den :)
 
här är koden ni ska kopiera och lägga in under backround-image: url i stilmallen (eller någon sådan liknande kod, det är olika från kod till kod ibland) : (https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3971758/images/2012/skarmavbild_2012-11-29_kl_103254_50b72be19606ee3652c80ee9.png);

Kommentarer
Postat av: Milena

Hej Frida jag tänkte bara fråga hur man gör för det typ funkar inte för mig. Hehehe lite dålig på sånt där men när du kommer hem från Thailand så kan du väll hjälpa mig?! Puss Puss hoppas du får det underbart i Thailand! <3 :*

Svar: ledsen att jag svarar sent, har kikat dig nu. du är säkert jätte duktig men det kan va klurigt! jag har pysslat med koder för länge... :D Vi hörs, pus puss! <3 :*
Frida Wennerfors

2012-12-18 @ 18:33:32
URL: http://milenaslife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback